Enable JavaScript to ensure

Blog Layout

לימוד תופים למתחילים

לימוד תופים למתחילים


ללמוד תופים לבד (ללא מורה לתופים)

והאם אפשר או כדאי לבחור בדרך של לימוד תופים למתחילים לבד?


כל מי מבינכם, אשר מסיבה זו או אחרת, מעדיפים לבחור בדרך של לימוד תופים למתחילים לבד, כדאי שתדעו כי ללמוד ולנגן על תופים מחייב יכולות טכניות, ואין זה פשוט ללמוד אותן בעצמכם. במידה ותצליחו ללמד את עצמכם לקרוא תווים, תרגישו בוודאות כי נחשפתם לעולם מדהים וחדש. לא פשוט להגדיר מטרות ויעדים כאשר מתחילים שיעור תופים, תנסו לבדוק מה הדרך הכי טובה ללמידה, מה מושך אתכם בדיוק בכלי הנגינה שמכונה תופים, ולמה בוער לכם בעצמות להתחיל ללמוד, וכיוצא בזאת. המון בני אדם מעוניינים ללמוד לנגן על כלי נגינה בכלל ועל תופים בפרט, כדי להביא לידי ביטוי את חדוות היצירה שלהם ובעיקר על מנת ליהנות. בתום בחירת כלי הנגינה המועדף עליהם, כאמור התופים, תצטרכו להבין איך ללמוד לנגן בתופים בלי כל סיוע פרט או קבוצתי, כי אם באופן עצמאי. מדובר אודות משימה שכלל וכלל אינה קלה לביצוע וליישום, במידה ולא התחלתם ללמוד לנגן על תופים מההתחלה ומהיסודות או לחלופין שלא עברתם כל הכשרה מוסיקלית בעבר. מומלץ מאוד ללמוד לנגן על תופים, אבל יש להשקיע מאמצים עילאיים, גם כאשר לומדים עם מורים שהוכשרו לכך, אבל לפעמים החיים עמוסים מדי ואי אפשר למצוא רגע פנוי, גרים במקומות שלא ניתן למצוא בהם מורים טובים, או שסתם רואים כאתגר ללמוד לבד נגינה על תופים. 


מדוע לימוד תופים למתחילים כל כך כדאי לילדים או למבוגרים?


השאלה שמקורה - מדוע לימוד תופים למתחילים כל כך כדאי לילדים או למבוגרים? זוכה בהמון תשובות, חלקן חשובות יותר, וחלקן חשובות פחות. החלטנו להתרכז ולהציג בפניכם את התשובות הכי חשובות והכי משמעותיות, כלהלן – הרבה צעירים שמשקיעים בלימודים של נגינה על תופים בוחרים בדרך זאת על מנת לחקות את הסלבריטאים המהוללים, ששמם הולך לפניהם, או מי שמעוניין לשפר את התנועה ואת התיאום שלו, או הרצון להאזין לשירים המועדפים שלהם בליווי של כלי הנגינה האדיר, הלא הוא התופים, או משיכה לשאוב עוד אינפורמציה על התופים, או דרך להפיג לחץ או מתח, או להכיר ולהבין קצב, או אפילו לייסד להקה חדשה, וכיוצא בכך.


למה מומלץ להתחיל ללמוד לנגן על תופים בעצמכם?


כאמור לעיל, כדאי ללמוד לנגן על תופים בשל מנעד רב של סיבות. מי שמעוניין מבינכם להתחיל ללמוד לנגן על תופים בעצמכם צריכים להיות מוכשרים, בעלי סובלנות רבה, מונעים, מוטיבציה גבוהה ואורך רוח, הדברים נכונים בלמידה עצמית על כל כלי נגינה אחר. בעודכם מתחילים ללמוד לנגן על תופים בעצמכם, בוודאי אתם מודעים לכך שעליכם להצטייד מבעוד מועד במערכת של תופים מאובזרת למדי, אשר עם חלוף הזמן תהפוך לחבר הכי קרוב שלכם. כאשר לומדים לנגן על תופים באופן עצמאי לא תמיד אפשר להיות חדורי מוטיבציה ונדרשת לשם כך משמעת עצמי גבוהה ביותר, בין אם מדובר בבחירה האישית שלכם ובין אם מדובר באילוצים, כמו מסגרת תקציב מועטה.

By Orel yehi Shalom 02 Nov, 2021
רבים המתעניינים בלימודי מוזיקה מתלבטים היכן ללמוד. האם לקחת מורה פרטי שיאפשר להם לדייק את הלימוד לפי הרמה שלהם? או דווקא ללכת לבית ספר וללמוד בכיתה עם עוד אנשים כמוהם. אכן מדובר בדילמה ואין לכך תשובה חד משמעית. כדי שתבינו מה מתאים ונכון עבורכם חשוב שתבדקו קודם מה חשוב לכם כשאתם ניגשים ללמוד מוזיקה. ללמוד בבית ספר- כשלומדים נגינה בבית ספר הלימוד מתבצע בכיתה עם קבוצת תלמידים. מי שמחפש ליצור קשרים חברתיים יכול למצוא עניין בלימוד כיתתי. ניתן ללמוד באווירה משותפת של אנשים עם תחומי עניין דומים. להעלות רעיונות ולהמשיך את הקשר גם לאחר שהקורס יסתיים. כשלומדים בבית ספר חשוב להגיע לכל השיעורים כיוון שלא ניתן להשלים שיעור שהתפספס. בנוסף קחו בחשבון שהיחס פחות אישי. אמנם כשמדובר בקבוצות קטנות ועם מורה מיומן הוא ישים לב לכל תלמיד. אך לפעמים הוא יכול לפספס אי דיוקים בנגינה כיוון שהוא עסוק עם שאר תלמידי הכיתה. מורה פרטי לנגינה- כשבוחרים מורה פרטי, חשוב לבחון את הניסיון והמקצועיות שלו. אך לא פחות חשוב שתהיה כימיה עם המורה. כאשר מורה ותלמיד מתחברים זה משמר את המוטיבציה ומאפשר להתמיד לאורך זמן בצורה עקבית. באמצעות מורה פרטי ניתן להספיק יותר בשיעור אחד וכך לצמצם את זמן הלמידה. בנוסף, המורה יכול לעלות באופן מיידי על טעות ולתקן אותה וכך לדייק את הלימוד לפי הקצב של התלמיד והיכולת שלו. בבחירת מורה פרטי יש גם עניין של נוחות. מורים פרטיים רבים מגיעים עד לבית של התלמיד והוא לא צריך להתנייד ולנסוע למרחקים. חשוב להבין שהעלות של מורה פרטי יקרה יותר מלימוד בקבוצה. אך לפעמים זה משתלם בגלל החיסכון של הנסיעה וקיצור תקופת הלימוד.  בין אם בחרתם במורה פרטי ובין אם החלטתם ללכת ללמוד בבית ספר, הכי חשוב זה להתמיד לאורך כל הדרך. כשאתם לומדים נגינה יש לתרגל באופן קבוע ויומיומי. ככל שתתרגלו יותר ותגיעו לכל השיעורים בצורה עקבית כך התוצאה תהיה מדויקת ומהירה יותר. תוכלו להנות מנגינה על הכלי שאתם אוהבים כתחביב או כמקצוע.
By Orel yehi Shalom 02 Nov, 2021
מוזיקה מאפשרת לנו להיכנס לקצב, לרקוד לשיר אבל גם להירגע. טיפול באמצעות מוזיקה היא שיטה המתבצעת בפסיכותרפיה. הטיפול מתאים כמעט לכל גיל מילדים בני 3 ועד מבוגרים. באמצעות מוזיקה ככלי תרפי ניתן לטפל בבעיות רגשיות שונות, בעיות התנהגות, הפרעות בחשיבה, יכולות מוטוריות שונות, כישורים חברתיים ועוד. סגנון מוזיקה המותאם לתרפיה מאפשר להירגע והוא משמש כטיפול משלים ואפילו כטיפול עיקרי בבתי חולים. כיצד מבוצע טיפול במוזיקה? הטיפול יכול להיות באמצעות צלילים מסוימים הנעשים בכלי הקשה, כלי נגינה הרמוניים ודיס הרמוניים. האפקט של הצלילים חזק מאוד והמטפל מנצל את אותו כאמצעי להשגת מטרת הטיפול. באמצעות מקצבי מוזיקה שונים המטפל יכול ליצור סביבה רגשית ואווירה מסוימת אשר מביאה את המטופל להרפיה ומתוך כך מוסרים המחסומים הרגשיים. בנוסף, המטופל מתנסה בהפקת צלילים בעצמו. בהדרכה מקצועית הוא יכול לשנות דפוסי חשיבה והתנהגויות הדורשות טיפול ובכך להביא לשינוי וצמיחה אישית . לימודי תרפיה במוזיקה. מטפל בתרפיה במוזיקה לומד את המקצוע באמצעות מוזיקה חיה. במהלך הלימוד נעשה שימוש בכלי נגינה שונים וביצירת צלילים המוכוונים לטיפול. הלימודים משלבים תאוריות שונות של פסיכותרפיה, מוזיקה ונגינה. כאשר ישנם ארבעה זרמים עיקריים בתרפיה: התנהגותי, הומניסטי, טרנספרסונאלי ופסיכואנליטי. במהלך הלימודים מקבלים כלים לשימוש במוזיקה להפחתת כאב פיזי ונפשי, להשפיע על תהליכים שיקומיים, לאפשר ביטוי של רגשות, להרגיע ולהסיר חסמים. כלים לתרפיה במוזיקה. פסנתר הוא כלי דומיננטי בתחום הטיפול בתרפיה באמצעות מוזיקה. בפסנתר המלודיה תופסת תפקיד טיפולי מרכזי. מהירות ועוצמת הנגינה מאפשרת ליצור גירויים שונים ואווירה הנחוצה לטיפול. כלי הקשה שונים כדוגמת תוף מרים, טמבורין, דרבוקה, פעמונים שונים ומצילות משמשים ליצירת מקצב המעביר למצבי תודעה שונים. לדוגמא תיפוף מונוטוני משמש לחיבור לקצב הלב בדיוק כמו ברחם. עבודה בתרפיה באמצעות מוזיקה. במוזיקה ככלי תרפיה ניתן להשתמש בטיפול במסגרת קופות החולים הציבוריות, בבתי חולים שונים לצבור מיומנויות ולפתוח קליניקה טיפולית פרטית. עבודה בתרפיה באמצעות מוזיקה נחשבת לעבודה עם משמעות. הטיפול במוזיקה מאפשר לסייע ולטפל בקשת רחבה של בעיות. לבצע אבחונים שונים ולשלב פסיכולוגיה התפתחותית ועוד.
By Orel yehi Shalom 02 Nov, 2021
אם אתם רוצים ללמוד תיפוף, אך מעולם לא אחזתם מקלות והקשתם על תוף. חשוב שתדעו שתוכלו להתחיל ללמוד מאפס ובעתיד תדעו לתופף כמו המקצועיים ביותר. אבל לפני שתתחילו ללמוד חשוב שתדעו מה לא כדאי לעשות למתופף המתחיל. המדריך למתופף המתחיל חשוב שתבינו שבתור מתופפים מתחילים לא כדאי לכם לקצר את התהליך. חייבים לעבור את כל השלבים הנדרשים שכוללים לימוד טכניקה של אחיזה, קריאת תווים, מקצבים, סולואים ואפילו אימונים משותפים. כל שלב שתפסידו ייצור פער ויחסיר דיוק בפעולת התיפוף. בנוסף בתור מתופפים מתחילים אסור לכם לחשוב שיש קיצורי דרך. מדובר בלמידה שדורשת עקביות והתמדה. אך הסבלנות משתלמת ובסוף הדרך מחכה לכם הנאה רבה ותיפוף מקצועי שיאפשר לכם לבלות שעות רבות בחברת מערכת התופים שלכם. גם אם אתם בתחילת דרככם, אל תפחדו להביע את עצמכם. הנגינה מאפשרת להביא את הקצב האישי והטון שלכם. כך תוכלו למצוא את מקומכם בעולם התיפוף וליצור מקצבים ושילובים ייחודיים רק לכם. התופים שלכם זה הכלי שישמש אתכם בזמן הלימוד ולאחריו. חשוב שתשקיעו בכלים איכותיים, עם זאת מערכת תופים אלקטרונית או אקוסטית עם עורות לתופים חזקים ומקלות תיפוף בגודל מתאים. שלא תטעו, אתם לא צריכים לבחור את מערכת התופים היקרה ביותר. רק מערכת מקצועית וחזקה שתביא אותכם לתוצאה טובה. התאמה של מערכת התופים קריטית להצלחה שלכם. יש מערכות תופים קטנות מימדים המותאמים לילדים. מערכות תופים אלקטרוניים המחוברים לחשמל והצליל שלהם מושמע דרך מגבר או אוזניות. וכמובן מערכת תופים קלאסית אקוסטית. אם אתם חושבים שניתן ללמוד בהתחלה ללא מורה, תזכרו שרק למורה יש את היכולת להבחין בבעיות שיכולות לצוף בתחילת הלימודים מה שליוטיוב ופלטפורמות אחרות אין את הפריבילגיה הזאת. אז מי יכול להתחיל ללמוד תופים? תיפוף ניתן ללמידה בכל גיל, תלמידים צעירים וגם מבוגרים. עם רקע מוזיקלי או בלי. בשילוב כלי נגינה נוספים או סולו. כל עוד הלמידה נעשית באמצעות מורה מיומן שיודע להקנות את הטכניקה הנכונה ולהתאים את הלמידה לקצב האישי אזי ההצלחה מובטחת. אז אם אתם מתופפים מתחילים שחולמים לתופף כמו מקצוענים. אוהבים את התחושה המרוממת של הפקת צלילים מהקשה ויצירת קצב. תוכלו בקלות להפוך את התיפוף לתחביב או מקצוע. חשוב שלא תהססו ותפנו לבחור את הקורס הנכון עבורכם כדי שתגיעו לתוצאה מצויינת. תתמידו ותפתחו את הכישרון החבוי שבכם.
By Orel yehi Shalom 02 Nov, 2021
אם כשראיתם להקה מנגנת תמיד הייתם מהופנטים לכיוונו של המתופף? צליל התיפוף גרם לכם לקפוץ בהופעה? הבנתם שהחלום שלכם הוא לשבת על מערכת התופים ולתת את הטון בלהקה, אבל אתם לא יודעים מאיפה להתחיל? תתעוררו, אפשר להפוך את החלום למציאות. גם המתופף המיומן ביותר התחיל מאפס. רק לימודי תיפוף מקצועיים באמצעות מורה מנוסה יאפשרו לכם להגשים את החלום, להיות חלק מלהקרה או לתופף להנאתכם בזמן הפנוי. הדרך הנכונה לתיפוף בלהקה: כמו בכל דבר בחיים גם בלימודי תיפוף אין קיצורי דרך. חייבים להתחיל מהבסיס, ללמוד את התווים, להבין את האחיזה הנכונה, שילוב המקצבים, חוזק ההקשה והמנח של הגוף. כל אלו הם בסיס כדי לבנות את התוצאה המקצועית שתביא אתכם למקום אליו אתם מייחלים- להיות חלק מלהקה. התהליך דורש למידה ממושכת ואימון עקבי. ככל שתתמידו בלמידה ותתאמנו מידי יום כך התוצאה תהיה מהירה ומקצועית יותר. בנוסף, אסור להתפשר על המורה. מורה מקצועי לתופים ידע להקנות את הטכניקה הנכונה, להעביר לכם את כל המידע בסדר כרונולוגי רציף לתקן את האחיזה בזמן אמת ולדייק את הפעולה של ההקשה. אז כדי ללמוד לנגן בלהקה לא מספיק רק רצון. חשוב גם לבחור במורה טוב, בעל וותק ולא פחות חשוב, מורה שתתחברו אליו. הקשר האישי שיבנה יאפשר לכם להתקדם בלמידה. לשקף את הרצונות שלכם, לקבל את הכלים הנכונים ולהתקדם בצורה מקצועית. תיכנסו לקצב . כשתתחילו ללמוד את אומנות התיפוף, תגלו עולם שלם. החל מהיסודות הבסיסיים, דרך דיוק האחיזה ועד להשתלבות הקצב עם שאר הכלים בלהקה. במשך הזמן תפתחו לעצמכם סגנון אישי וקצב שיזוהה רק איתכם. תהנו מכל רגע ותרגישו שאתם נסחפים לעולם קסום של נגינה ואנרגיה צעירה. עם הכלים שרכשתם בזמן הלמידה תוכלו להשתלב בלהקה, לנגן להנאתכם בשעות הפנאי ואפילו להפוך למורים בעצמכם.  מהרו להגשים את החלום ובואו ללמוד מהטובים ביותר. בדרך שאתם תבחרו ובקצב שלכם. תצטיידו במערכת התופים האהובה עליכם וצאו לדרך.
By Orel yehi Shalom 02 Nov, 2021
כשרואים מתופף מיומן שולט במערכת תופים בידיים קלות ומנוסות זה נראה קל, אבל כשמנסים בפעם הראשונה לתופף במערכת תופים מקצועית נתקלים בתחושה שמשהו לא זורם. הקצב לא אחיד והתיפוף לא מגיע בקלות כמו שחשבנו. חשוב להבין שאף מתופף לא נולד עם מקלות ויכולת תיפוף פנומליים. כולם ניסו פעם אחר פעם ולא תמיד הצליחו להפיק את הצליל הנכון. הם ניסו שוב ותירגלו עד שלמדו את הטכניקה והגיעו לרמת הדיוק המקסימלית. כיצד ניתן להצליח לתופף בצורה נכונה? כדי ללמוד לתופף על מערכת תופים לא צריך להגיע מרקע מוזיקלי. כל מי שאוהב את החוויה של התיפוף יכול ללמוד לבצע זאת בצורה נכונה. ראשית, חשוב לבחור במורה מקצועי ומנוסה שיודע להכשיר מאפס. החל מהאחיזה של המקלות דרך קריאת התווים ועד לדיוק מקסימלי של התנועה להפקת הצליל הנכון. שנית חשוב לתרגל. כמו כל דבר בחיים ככל שמתרגלים יותר התוצאה נעשית יותר טובה. התיפוף נהיה יותר נכון והקצב מדוייק. שלישית יש להתאזר בסבלנות, בין אם אתם מתחילים או מתקדמים למידה דורשת סבלנות ומשמעת עצמית. חשוב להתמיד בלמידה ולהבין שלא תמיד היא מתקדמת בקצב מהיר, דורשת חזרות רבות והתמדה עיקשת עד להשגת התוצאה הרצויה. כיצד להצליח בתיפוף? כדי להתמיד בפעולת התיפוף חשוב למצוא את הזווית הנכונה לישיבה. כדי לשמור על המפרקים והגב מומלץ לשבת בגובה בו הירכיים נמצאות בזווית של מעט יותר מ 90 מעלות. בנוסף כשמכים עם המקלות על התוף, חשוב לעשות זאת בצורה ובזווית נכונה כדי למנוע מאמץ יתר ושחיקה. מעבר לכללים לכל אחד יש את הזווית המדויקת עבורו. כזו שתאפשר לו לנגן הכי טוב עם הנתונים הקיימים.  אל תוותרו על החלום. אז אם קצב התוף זורם בדמכם ויש לכם חלום ללמוד לתופף אל תוותרו עליו. אף פעם לא מאוחר ללמוד משהו שאוהבים. בגילאים צעירים או מבוגרים. תוכלו לשלב למידת תופים עם הילד או הילדה, בן או בת זוג, חבר קרוב ועוד. תמצאו לעצמכם מורה שאתם מתחברים אליו ותתחברו לקצב. אחרי שתתמידו ותפתחו את הכישרון שבכם תהנו מכל רגע ותשלבו את התיפוף בחייכם כתחביב או כמקצוע.
By Orel yehi Shalom 02 Nov, 2021
מקובל לחשוב שמוזיקאי נולד עם גיטרה ביד או מקלות של תופים. הוא גדל בבית מלא בכלי נגינה וחי את המוזיקה. אך לא תמיד זה ככה. אנשים רבים מושפעים מלהקה אהובה, כלי נגינה מסויים שמושך אותם לקצב ומתאהבים במוזיקה ללא כל רקע מקדים. את המוזיקה ניתן לשלב בחיים כתחביב, לנגן בשעות הפנאי ליצור מקצבים ומנגינות, לכתוב שירים ואפילו להפיק אלבום. אפשר גם להפוך את התחביב למקצוע רווחי. ללמד את אמנות נגינה להיות חלק מלהקה ועוד. למוזיקאים אין גיל. אם כבר מגיל צעיר אתם יודעים על איזה כלי תרצו לנגן תוכלו להתחיל ללמוד ולפתח את הכישרון ממש בילדות. אך גם אם אתם נמצאים בשלב הבוגר יותר של חייכם וגיליתם שעולם הנגינה עושה לכם טוב, תוכלו בקלות להיכנס אליו וללמוד את סודות המוזיקה. מוזיקאים בכל גיל חיים את המוזיקה ומשלבים אותה הן כמקצוע והן כתחביב בשגרת היום יום. הם לרוה יצרו קשרים עם מוזיקאים אחרים ויצרו שיתופי פעולה פורים. עם הזמן הם ידייקו את הסגנון האהוב עליהם ואפילו ייצרו שילובים שיביאו לסגנון חדש. בעידן הדיגיטלי בו כולם יוצרים ומשתפים יותר קל להיחשף למידע חדש. לשתף את היצירות האישיות ולהיות חלק מקהילה חובבת מוזיקה והכל מבלי להוציא שקל. לכו תדעו, אולי היצירות שלכם יגיעו לאוזניים הנכונות ותהפכו למטאורים בשמי המוזיקה. אז מה צריך לעשות כדי להתחיל? כל מי שאוהב מוזיקה ישר יתחבר לכלי נגינה אחד או יותר שיגרמו לו לרצות לנגן עליו. אז בין אם אתם מתופפים אנרגטיים או גיטריסטים רומנטיים תוכלו להתחיל בלימודי נגינה. כמו בכל דבר חייבים להתחיל מהבסיס להבין את השפה של המוזיקה דרך קריאת התווים. ללמוד לדייק את האחיזה בכלי הנגינה ולשלב את הצליל הנכון. בשלב הבא תוכלו ללמוד גם לנגן כחלק מלהקה, לכתוב שירים בעצמכם ואפילו לפתח את הקול ולשיר. למוזיקאי יש המון אפשרויות להתפתח ולגדול. באמצעות הדרכה נכונה וכלים מתאימים הוא יוכל להגיע רחוק. לא משנה באיזה שלב אתם בחייכם אם עולם המוזיקה מושך אתכם אל תוותרו על החלום. תבחרו את המורה המוסמך, תצטיידו בכלי הנכון וצאו לדרך.
By Orel yehi Shalom 02 Nov, 2021
כמה פעמים נסענו ברכב ושיר ישן שהתנגן ברדיו זרק אותנו אחורה לתקופת חיים אחרת. לילדות, לזכרונות מהעבר, לאנשים או למקומות. מוזיקה היא לא רק נוסטלגיה. ביכולתה להשפיע על המצב הרוח שלנו. להרים אותו גבוה ואפילו להוריד. לא סתם מנגנים מוזיקה מקפיצה במסיבה ומוזיקה נוגה באירועי אבל וזיכרון. למוזיקה יש השפעה חזקה והיא מכניסה אותנו לתוך האווירה בה אנחנו צריכים להיות. אז איך משפיעים באמצעות מוזיקה? אם אתם כבר יודעים איזה סגנון מוזיקלי חביב עליכם ועל איזה כלי נגינה אתם אוהבים לנגן זה הכי קל. תוכלו ללכת למורה מקצועי לנגינה וללמוד לנגן. גם אם עדין לא גיבשתם דעה לגבי הכלי המוזיקלי תוכלו להתנסות. לנגן על כלים שונים, לקרוא את ההיסטוריה של המוזיקה, להתבונן על להקות אהובות או אומנים. דרך זה, תוכלו להבין לאיזה סגנון מוזיקלי או כלי נגינה אתם הכי מתחברים. חשוב להבין כי מוזיקה לא מסתכמת בלמידה חד פעמית. מדובר בעולם שלם של צלילים, כלים, סגנונות וטרנדים שמשתנים במהירות. עם הזמן תוכלו לדייק את הסגנון שלכם. להיחשף לכלים חדשים ולהבין מה אתם הכי אוהבים. אפילו תוכלו ליצור סגנון ייחודי משלכם. באמצעות מוזיקה ניתן להשפיע על אנשים שונים. החל מהגיל הרך ועד לגיל הזהב. מוזיקה מותאמת לכל שלב התפתחות, לכל גיל או מוצא. תוכלו לנגן במסיבות, להשתלב בלהקה, להרקיד, לכתוב שירים, לשיר ואפילו לעשות מדיטציה. כמה טוב שאת כל הכישרון הזה ניתן לשתף בקלות בעידן הדיגיטלי. להיפגש עם אומנים דומים וליצור שיתופי פעולה פורים. ללמוד להיות מוזיקאים. אז אם אתם אוהבים מוזיקה ורוצים להשפיע באמצעותה. לכתוב שירים עם מסר, להקפיץ במסיבות, ליצור מלודיות שונות ולנגן בכלים מקצועיים. תוכלו ללמוד זאת בצורה מקצועית. מורה למוזיקה יוכל ללמד אתכם לפרוט על גיטרה או להקיש בצורה נכונה על תופים. הלמידה ברוב המקרים מתחילה מהבסיס. החל מקריאת התווים דרך אחיזה נכונה של הכלי וכלה ביצירת הצלילים ברצף ובצורה הנכונה. למוזיקה אין גבולות, תמיד תוכלו להתקדם, להשתפר ללמוד ולהתפתח לכל כיוון שתרצו.  אז על מי תרצו להשפיע וכיצד?
By Orel yehi Shalom 02 Nov, 2021
אם נסקור את ההיסטוריה של המתופפים המשמעותיים נראה שבסוף שנות ה 30 נולד אחד המתופפים הגדולים והמשמעותיים בהיסטוריה, בייקר ג'ינג'ר (Ginger Baker). https://www.youtube.com/watch?v=1EKaflXTzHw הוא היה המתופף של להקת קרים והפך את התיפוף לאומנות של ממש. בשנות השבעים והשמונים כיכב המתופף הבריטי ג'ון בונהם (John Bonham) שהיה מתופף בלהקת Led Zeppelin שכולכם מכירים. הוא הוגדר בזמנו "הנשמה של תיפוף הרוק". הוא מעיד על עצמו כי רצה להיות מתופף כבר מגיל 5 ניגן על פחים ובנה לעצמו מערכת תופים מאולתרת מסירים ומחבתות. המתופפים הגדולים של אז סללו את הדרך והוו השראה למתופפים של ימינו. https://www.youtube.com/watch?v=r9-42mu1D9Y המתופפים האהובים של השנים האחרונות. המתופף הישראלי הידוע מאיר ישראל נחשב לבכירי המתופפים במוזיקה העברית. מאחוריו קריירה של 55 שנה בתיפוף עם מיטב האמנים והלהקות בארץ כמו להקת תמוז, אריק איינשטיין ואחרים. הוא מגדיר את סגנונו כישראלי תודות לשילוב של מקצבים יוונים שהביא מביתו לבין מקצבי הרוק אנד רול שאהב. https://www.youtube.com/watch?v=n8d9xsZJlr0&t=2s מתופף אמריקאי גדול וידוע הוא סטיוארט קופלנד (Stewart Copeland), מדובר במתופף גדול שהיה גם מנהל להקה וכותב שירים. הוא נחשב לאחד המתופפים המשכילים ביותר תודות ללימודיו האקדמיים באוניברסיטת קליפורניה. במהלך הקריירה שלו הוא שחרר כמה להיטים בשמו השני קלארק קנט. https://www.youtube.com/watch?v=pnBJdc1C984 המתופף האנגלי הידוע ג'ון גרהם המכונה מיטש מיטשל (Mitch Mitchell) שהיה המתופף של ג'ימי אנדריקס שלט בזירת המוזיקה כמתופף רוק כבד, בלוז רוק ופיוזן ג'אז. https://www.youtube.com/watch?v=1KCUg-JmTog מתופף אנגלי נוסף מפורסם הוא קיט מון (Keith Moon), שנודע בזכות התיפוף הפרוע שלו. הוא זכה לשבחים רבים. עבד עם להקת The Whoo https://www.youtube.com/watch?v=KOeAe_LXrt0 פלסטיק אונו וקבוצת ג'ף בק. תפקידם של המתופפים במוזיקה לתיפוף יש חלק משמעותי בקצב של המוזיקה. כשמדובר בלהקה, המתופפים יוצרים את המקצב הנכון ושאר הנגנים מתאימים את עצמם. תיפוף אף שימש בעבר לשמירה על קצב הליכה אחיד של חיילים. המתופפים הלכו עם תוף סנר ותופפו עליו לפי קצב ההליכה. אם אתם אוהבים תופים כתחביב או כמקצוע תוכלו ללמוד לתופף בצורה מקצועית ומסודרת. תבחרו לעצמכם מורה לתופים מקצועי ומנוסה שיתן לכם את הכלים ויגרום לכם להרגיש בנוח עם התופים ויביא אתכם לתוצאות מקצועיות. באמצעות תיפוף מקצועי תוכלו להשתלב בלהקה, להתבטא באמצעות קצב ולתופף להנאתכם בזמן הפנוי.
המוזיקאים המשפיעים של ימינו או בהיסטוריה האנושית
By Orel yehi Shalom 02 Nov, 2021
אם נסקור את ההיסטוריה של האמנים המשפיעים ביותר בהיסטוריה אי אפשר שלא להתחיל מהביטלס (The Beatles) להקת רוק ופופ בריטית. הלהקה עיצבה את מוזיקת הפופ לכדי אומנות ופיתחה תרבות של ממש. בוב דילן (Bob Dylan) האמריקאי נחשב לזמר יוצר שהיה מגדולי הכותבים ואף זכה בפרס נובל לספרות בשנת 2016. זמר אמריקאי נוסף היה אלביס פרסלי (Elvis Presley) שזכה לכינוי " מלך הרוק אנד רול". הוא זכה לאחר מותו במדליית החירות הנשיאותית. בוב מארלי (Bob Marley) או בשמו המקורי נסטה רוברט מארלי היה מוזיקאי מחונן ואהוב ובנוסף פעיל פוליטי ג'מייקני. גם סטיבי וונדר (Stive Vander) היה זמר פזמונאי ומפיק ובנוסף משפיע אמריקאי. יש עוד רשימה ארוכה כמו ג'ימי הנדריקס, ג'יימס בראון, לד זפלין, פרינס ועוד ועוד. הזמרים האהובים של השנים האחרונות. מייקל ג'קסון (Michael Jackson) האגדי היה זמר מוזיקאי רקדן וכוריאוגרף מוכשר. הקריירה שלו החלה בהרכב מוזיקלי של חמשת הג'קסונים. לאחר מכן הוא עזב את הלהקה ויצא לקריירת סולו. אי אפשר להתווכח עם הצלחתו המסחררת, הפופולאריות של שיריו ושיאי המכירות של אלבומיו. במקביל להיותו דמות שנויה במחלוקת. העשור האחרון מאופיין בעיקר במוזיקאיות מוכשרות רבות. מדונה (Madonna) היא ללא ספק אחת הכוכבות הבלתי מעורערות. זמרת יוצרת, שחקנית ומפיקה מוזיקלית מוכשרת. איימי ווינהאוס (Amy Winehouse) זמרת ויוצרת מפורסמת שזכתה להצלחה מסחררת בגלל סגנון קולה הייחודי. אלבומה השני זכה בחמישה פרסי גראמי והלבוש המזוהה עימה היווה השראה למעצבי על וכיכב בתצוגות רבות. ביונסה (Beyonce) היא זמרת פזמונאית ומפיקה, בנוסף להיותה רקדנית ושחקנית. היא החלה את דרכה כחלק מלהקת דסטניז ציילד. אך ההצלחה המסחררת של הגיעה דווקא בקריירת הסולו. היא מכרה למעלה ממאה מיליון תקליטים. וזכתה לככב במקומות הראשונים במצעדים השונים. ליידי גאגא (Lady Gaga) או בשמה המקורי סטפני ג'ואן אנג'לינה ג'רמנוטה. הפכה לזמרת בינלאומית מיד עם השקת אלבום הבכורה שלה. גם חמשת אלבומיה הנוספים שהוציאה ככבו ישר בפסגת המצעדים הבינלאומיים. בנוסף להיותה זמרת היא גם פזמונאית, אשת עסקים ושחקנית אמריקאית. ההיסטוריה והעשור האחרון מאופיין באומנים וזמרים מוכשרים רבים. סקרנו חלק קטן מהם אך משמעותי. העידן הנוכחי המאופיין בכוכבי רשת הפלטפורמות הדיגיטליות השונות נותנות במה לכוכבים צעירים ומוכשרים רבים. גם ג'סטין ביבר התחיל שם לפני שהפך לכוכב ענק. לכן, אין גבול לכישרון וכל אחד יכול להיות יוצר ולתת ביטוי למוזיקה שלו.
By Orel yehi Shalom 02 Nov, 2021
החיבור למוזיקה ולקצב מגיע מבפנים. המוזיקה מאפשרת ביטוי אישי ויצירתיות. ניתן לראות אפילו תינוקות קטנים מקישים על סירים ומשטחים שונים ויוצרים צלילים. לכן, כל מי שאוהב מוזיקה יאמץ לעצמו איזה כלי שהוא מתחבר אליו. אם זה תופים, אורגן, גיטרה או כלי נשיפה. לכל אחד יש את הצליל הייחודי אותו הוא מפיק והקצב שלו. ביחד נוצרת תזמורת מרשימה. באילו כלי נגינה ניתן לבחור? פסנתר - רבים מתחילים ללמוד נגינה על פסנתר ככלי ראשון. מדובר בכלי שדורש השקעה בלמידה. הצליל שהוא מפיק איכותי וניתן לנגן עליו גם ללא ידע מוקדם. תופים - בין כלי ההקשה השונים תופים נחשבים לכלי נגינה מבוקש ביותר. באמצעות התופים ניתן ליצור מקצבים שונים ואווירה. התופים דומיננטיים במוזיקת רוק, פופ וג'אז. בקרב ילדים הלומדים תופים מתפתח חוש הקצב והשמיעה המוזיקלית. כינור - למידת נגינה על כינור נחשבת למורכבת יותר. מכיוון שכדי להפיק צליל ולנגן בצורה מדוייקת נדרש מאמץ ותרגול רב. על הכינור ניתן לנגן בהצלחה באמצעות התמדה רבה ותרגול עקבי ומתמשך. במוזיקה הקלאסית נחשב הכינור לכלי מרכזי, יש לו צליל נוגה וחם. כיום משתמשים בתזמורות גם בכינור חשמלי. חלילית- בניגוד לכינור בחלילית ניתן לנגן בקלות. בחלק מבתי הספר משלבים לימודי חלילית כחלק מתכנית הלימודים. יש לה צליל נעים וניתן לשאת אותה בקלות ממקום למקום. מי שאוהב כלי נשיפה יכול להתחיל מלימוד חלילית ומשם להתקדם לקלרינט, סקסופון וחצוצרה.  גיטרה - עם גיטרה ניתן לנגן שירים בצורה מאולתרת, אבל מומלץ ללמוד את הנגינה והתווים כדי לעשות זאת בצורה מקצועית. כאשר קולטים את הטכניקה ניתן לנגן על הגיטרה בקלות ולהוביל איתה שירה משותפת במפגשי חברים, באסיפות כיתה וערבי צוות. מאיזה גיל מומלץ ללמוד נגינה? נגינה ניתן ללמוד בגילאים צעירים ובוגרים. אין גיל מאוחר מידי, אנשים מגלים התעניינות במוזיקה בכל גיל. כאשר לומדים נגינה בגיל צעיר יש להבחין בין הכלים השונים ולהתאים אותם לרמת הילד. הכלים המומלצים ביותר ללמידה בגיל צעיר הם אורגנית, פסנתר, חלילית, תופים וגיטרה.
לפוסטים נוספים
Share by: